Svjetska banka: Podgorica pozitivan primjer digitalizacije javne uprave
20/08/2022Predstavnici Svjetske banke su u maju ove godine upriličili posjetu državnim institucijama u sklopu misije - Podrška reformi javnog sektora, tokom koje su posjetili i Glavni grad čija dostignuća u oblasti digitalizacije javne uprave su, u nedavno dostavljenom izvještaju, veoma pozitivno ocijenili.
Cilj misije bio je produbljivanje dijaloga kako bi se bolje razumjele potrebe i prioriteti, posebno u oblastima reforme javne uprave i digitalizacije, definisanje potencijalne oblasti i obima za tehničku podršku Svjetske banke i angažman, uspostavljanje veze sa razvojnim partnerima i obezbeđivanje koordinisanog pristupa.
Na konstruktivnom sastanku, kojem su prisustvovali predstavnici Svjetske banke, Glavnog grada, kao i lokalni eksperti, izložena je trenutna situacija kada je u pitanju digitalizacija administracije Glavnog grada, iznijeti planovi za naredni period, kao i pruženi detaljni odgovori na sva postavljena pitanja u vezi sa navedenim. Tokom sastanka, predstavnici Svjetske banke nijesu krili oduševljenje svime što je urađeno do sada, kao i vizijom daljeg razvoja digitalne Podgorice.
U izvještaju koji je nedavno dostavljen dat je kritički osvrt na situaciju u javnoj upravi kada je u pitanju digitalizacija i navedeni konkretni koraci u smislu podraške najkritičnijim segmentima državne uprave. Na zadovoljstvo svih nas, Glavni grada je naveden kao izuzetno pozitivan primjer, odnosno primjer dobre prakse ostalim crnogorskim opštinama: “Podgorica daje inspirativan pozitivan primjer, kao lokalna uprava koja je implementirala opsežne mjere u ovoj oblasti, uključujući katalogizaciju svih svojih 238 usluga kroz Vodič kroz administraciju Glavnog grada, digitalizaciju usluga i njihovo postavljanje na jedinstveni e-portal, povezujući svoje registre", navodi se u izvještaju Svjetske banke.
Glavni grad nastavlja da prati trendove u oblasti digitalnih tehnologija i posebno je posvećen digitalizaciji usluga, kako bi građani administrativne procedure, prava i usluge ostvarili na što brži i jednostavniji način.
PG BIRO