Treći dan ICT Week-a posvećen mladim inovatorima
06/10/2022Nakon uspješno završenog drugog dana prve podgoričke ICT nedjelje, koji su obilježili konferencija o sajber bezbjednosti i događaj posvećen ljubiteljima gejming industrije, slijedi dan posvećen mladim inovatorima.
Trećeg dana ICT Week-a, koji organizuje Glavni grad u saradnji sa ICT Cortex uz pokroviteljstvo Crnogorskog Telekoma, predstavljeni su razni alati i programi dostupnih na tržištu koji pomažu djeci da naprave prve korake u svijetu programiranja. Na štandovima brojnih kompanija, najmalađi su imali priliku da prisustvuju raznim tipovima radionica, kvizova i takmičenja iz oblasti programiranja, gejmingai IT inovacija.
Sekretarka Sekretarijata za kulturu i sport, Ana Medigović kazala je da je Podgorička nedjelja ICT događaja prilika za promociju IT zajednice, te da je dan posvećen mladim inovatorima, posebno važan jer je to prilika za otkrivanje novih talenata naših najmlađih.
Tanja Dukić ispred organizacije Cortex je istakla da je ovaj sedmodnevni događaj potvrda uspješne saradnje Glavnog grada i klastera Cortex, te da je ovo prilika za mlade inovatore da se bolje upoznaju sa brojnim sadržajima iz informaciono-komunikacionih tehnologija.
Naime, NVO "Udruženje mladih inovatora i pronalazača Crne Gore" na svom štandu sa Lego Mindstorm predstavio je robote treće generacije, koji se koriste na robotičkim takmičenjima za djecu širom svijeta i naočarima sa specijalnim staklima koje su tehnološka revolucija jer gluvim osobama prikazuju ono što sagovornik govori. Na ovom ali i štandu članice klaster – Optimus Consulting djeca su imala priliku da nauče nešto više o različitim aspektima u programiranja u kombinaciji sa elektronikom.
Montengro Robotics organizovao je takmičenje "Fight robota" koje je namjenjeno srednjoškolcima, i takmičenje u programiranju uz upotrebu micro:bit računara za osnovce, dok su na štandu Codelabda bili izloženi gotovi Lego Mindstorms roboti, a najmlađi su imali priliku da se oprobaju u zabavnim logičkim igrama na računarima ili mobilnim telefonima. Kompanija Logate organizovala je 2 radionice od po 45 minuta na temu programiranja za djecu 8. i 9. i za srednjoškolce. Javni čas programiranja održala je i kompanija DigitalBee, na kom je bilo moguće kreirati igricu u alatu Scratch i pokazati djeci koliko je to jednostavno. Dok je, kompanija Alicorn na svom štandu promovisala edukativne igrice gdje su djeca moći tesitrala svoje znanje iz oblasti.
Izjava sekretarke Medigović:
Izjava predstavnice Cortexa:
Anketa:
Kadrovi:
PG BIRO