ENG

Digitalizacija Glavnog grada predstavljena kao dobra praksa u borbi protiv koronavirusa na međunarodnoj konferenciji asocijacija lokalnih samouprava za Jugoistočnu Evropu

17/09/2020
Digitalizacija Glavnog grada predstavljena kao dobra praksa u borbi protiv koronavirusa na međunarodnoj konferenciji asocijacija lokalnih samouprava za Jugoistočnu Evropu

Praksa Glavnog grada Podgorica predstavljena je kao dobra praksa u gradovima i opštinama Jugoistočne Evrope u oblasti digitalizacije na online konferenciji koja je juče održana u organizaciji NALAS-a (Mreža asocijacija lokalnih samouprava za Jugoistočnu Evropu). Član ove organizacije je i Zajednica opština Crne Gore, a tema međunarodne konferencije  bila je „Kako se lokalne samouprave jugoistočne Evrope nose sa izazovima I posljedicama pandemije COVID-19“. 
 
Kako je pandemija COVID-19 postala globalna prijetnja za čitav svijet, konferencija je bila posvećena onome što su lokalne samouprave regiona JIE uradile na planu zaštite zdravlja građana i normalnog vršenja zakonom utvrđenih nadležnosti. U tom smislu, predstavljene su najbolje prakse iz regiona koje će poslužiti kao dobar primjer drugim gradovima i opštinama u borbi protiv koronavirusa. 
Direktor Centra za informacioni sistem Glavnog grada Podgorica Džemal Lekić, govorio je o konkretnim aktivnostima koje je Glavni grad realizovao na ovom planu. On je istakao da su gradska uprava i zaposleni u administraciji Glavnog grada svjesni svoje osnovne funkcije – da budu na usluzi građanima, pa su se, u skladu s tim, veoma brzo prilagodili novonastaloj situaciji i građanima pružili brojne digitalne servise. “Biro za komunikaciju sa građanima – Sistem 48 dobio novu ulogu, određen je besplatan broj telefona, kao i e-mail adresa gdje se građani mogu javljati sa svim zahtjevima i pitanjima. Takođe, razvijeni su digitalni servisi, a promovisani su i intezivirani radovi na izradi novih, kao što su: izrada novog portala podgorica.me, kao i knjige Vodič kroz administraciju, koje je istakao kao posebno značajne”, naglasio je Lekić dodajući  da će glavni prioriteti u narednom periodu biti usmjereni na obezbjeđivanje novih elektronskih servisa kako bi građani sva svoja prava i obaveze kod gradske uprave u što većoj  mjeri ostvarivali elektronskim putem, a što će se postići izradom One Stop Shop-a, za koji će kao osnova poslužiti Vodič kroz administraciju sa svim potrebnim procedurama i obrascima. 

Lekić je tokom konferencije istakao da će se u narednom periodu intenzivirati i aktivnosti na poboljšanju rada administracije (digitalizacija komunikacije između službenika I službi u gradskoj upravi), kao i poboljšanje efikasnosti rada administracije kroz uvezivanje sa državnim organima.
Takođe, ova konferencija je bila prilika da se učesnicima predstave i mjere koje je Glavni grad preduzeo i na planu ekonomskog oporavka privrednih subjekata na teritoriji glavnog grada.

PG BIRO 

Digitalizacija Glavnog grada predstavljena kao dobra praksa u borbi protiv koronavirusa na međunarodnoj konferenciji asocijacija lokalnih samouprava za Jugoistočnu Evropu
Digitalizacija Glavnog grada predstavljena kao dobra praksa u borbi protiv koronavirusa na međunarodnoj konferenciji asocijacija lokalnih samouprava za Jugoistočnu Evropu

ZELENO LICE PODGORICE

Podgorica na dva točka

Podgorica na dva točka

Moje drvo

Moje drvo

Kesa je više previše

Kesa je više previše

Mikro 020

Mikro 020

Katastar zelenih površina

Katastar zelenih površina

Katastar zelenih površina

Naša Gorica